25 de tineri cu profil etnic divers au absolvit a doua ediție a Școlii de Administrare Publică

26 February 2024

Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), cu susținerea Oficiului Înaltului Comisar al OSCE pentru Minoritățile Naționale și Ambasada Regatului Țărilor de Jos în Republica Moldova, a organizat, în perioada 19-24 februarie 2024, a doua ediție a Școlii de Administrare Publică pentru 25 de tineri din grupurile etnice minoritare.

În prima zi a școlii, participanții au avut posibilitatea să afle mai multe de la Adrian Ermurachi, Co-director executiv #IPRE, despre arhitectura statului și sistemul de organizare și funcționare a administrației publice centrale, precum și despre cadrul normativ al Republicii Moldova și categoriile de acte normative. Tot în această zi, participanții au mers în vizită la Consiliul pentru Egalitate, unde au făcut cunoștință cu activitatea instituției, problemele cu care se confruntă societatea noastră în domeniul discriminării, dar și cum pot fi asigurate drepturile tuturor cetățenilor.

În a doua zi a școlii, participanții au avut posibilitatea să afle mai multe despre arhitectura statului și sistemul de organizare și funcționare a administrației publice locale, precum și despre funcția publică și statutul funcționarului public, iar în a doua parte a zilei, participanții au aflat mai multe de la Iulian Groza, Director executiv #IPRE, despre procesul de integrare a Republicii Moldova în UE, care sunt perspectivele și ce trebuie să facă autoritățile pentru a accelera procesul de aderare. Totodată, a avut loc și o întâlnire cu reprezentații Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Moldova, care au făcut o prezentare a activităților și priorităților instituției, dar și a funcțiilor vacante din cadrul Ministerului.

În a treia zi a Școlii de Administrare Publică, Stanislav Ghilețchi, Director adjunct pe cercetare #IPRE, a făcut o instruire despre rolul politicilor publice, precum și despre cum pot fi identificarea soluțiile la probleme complexe ale societății în cadrul elaborării acestora. În a doua parte a zilei, participanții au avut o vizită de studiu la Cancelaria de Stat a Republicii Moldova și Ministerul Educației și Cercetării, unde au făcut cunoștință cu cele mai importante aspecte de activitate a instituțiilor.

În a patra zi a Școlii de Administrare Publică, participanții au aflat mai multe de la Olga Tumuruc, Expert asociat #IPRE, despre procesul de digitalizare a Republicii Moldova, dar și ce soluții digitale sunt în domeniul administrației publice. De asemenea, Simion Ciochină, ofițer de comunicare #IPRE, a organizat o sesiune de instruire în care au aflat mai multe despre principiile de bază ale comunicării publice, ce reprezintă comunicarea în sectorul public, cine și ce rol are în procesul de comunicare a autorităților publice, precum și comunicarea în situațiile de criză. În a doua parte a zilei a patra, participanții au mers la Președinția Republicii Moldova, precum și la Agenția Relații Interetnice, unde au discutat despre importanța implicării minorităților naționale în consolidarea relațiilor interetnice.

În ultima zi a Școlii de Administrare Publică, tinerii au avut posibilitatea să afle mai multe despre drepturile minorităților și diversitatea, explorarea rolului fundamental al drepturilor omului pentru modele de integrare funcționale, precum și despre elaborarea de politici pentru integrarea societăților diverse: de la analiză la planificare și implementare. Sesiunile de instruire au fost facilitate de experții internaționali din cadrul Oficiului Înaltului Comisar al OSCE pentru Minoritățile Naționale, Natalia Mirimanova și Maryna Budnyk.

După finalizarea Școlii de Administrare Publică cinci participanți vor efectua un stagiu de practică plătit la una din instituțiile publice din Republica Moldova.

Mai multe detalii despre prima ediție a Școlii de Administrare Publică din 2023 aflați aici.

Politica Cookie, Confidențialitate

Acest site foloseste cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai mult

Accept