Infografic: Soluții digitale pentru organizarea Adunărilor Generale ale judecătorilor și procurorilor
Colegii noștri din cadrul Grupului de Experți în domeniul Justiției (#GEJ) au elaborat un infografic în care analizează implementarea soluțiilor digitale pentru organizarea Adunărilor Generale ale judecătorilor și procurorilor.
Experții GEJ constată că doar într-un an de zile au fost anunțate de șapte ori Adunări Generale ale Judecătorilor (AGJ) și Adunări Generale ale Procurorilor (AGP). De fiecare dată, acestea au fost amânate, fiind invocat contextul pandemiei de COVID-19. În aceste condiții fiind necesară identificarea unor soluții sigure pentru organizarea AGJ și AGP în vederea evitării blocajelor atât în activitatea organelor de autoadministrare a judecătorilor și procurorilor cât și în sistem per general.
Astfel, implementarea soluțiilor digitale pentru organizarea AGJ și AGP va contribui la: întruniri sigure în contextul pandemiei COVID-19; creșterea numărului de participanți la lucrările adunărilor; reducerea costurilor pentru organizarea adunărilor; reducerea erorilor și fraudelor în procesul de vot; transparentizarea procesului de vot.
Mai multe detalii privind activitatea GEJ pot fi consultate aici.
Această publicație a fost elaborată în cadrul proiectului „Grupul de Experți în domeniul Justiției”, susținut financiar de Fundația Soros Moldova. Conținutul publicației este opinia Grupului de Experți în domeniul Justiției și nu reflectă neapărat poziția Fundației Soros Moldova.