Punctualitatea aterizărilor și decolărilor de pe Aeroportul Internațional Chișinău în perioada ianuarie – iulie 2024

15 August 2024

Autor: Stanislav Ghilețchi, director adjunct al Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE)

În perioada ianuarie – iulie 2024, au fost operate și monitorizate aproximativ 7.900 de zboruri tur-retur de pe Aeroportul Internațional Chișinău. În primele cinci luni, nivelul de punctualitate a înregistrat valori satisfăcătoare (figura 1). Problemele de punctualitate au apărut în luna iulie, când doar 46% dintre toate zborurile au aterizat la timp și doar 39% au decolat la timp. Tot în această lună a fost înregistrat un număr record de pasageri. Conform datelor furnizate de Aeroportul Internațional Chișinău, aproximativ 485 de mii de persoane au tranzitat aeroportul.

Cele mai multe zboruri, în perioada de monitorizare, au fost operate pe următoarele destinații: Istanbul – 13,8%, Antalya – 10,7%, București – 9,2%, Londra – 7,5%, Varșovia – 5,4%, Tel Aviv și Sharm El-Sheikh câte 4,8%, Erevan – 4,1% și Dublin – 3,3%.

Cele mai multe zboruri au fost efectuate de către Fly One, care, în perioada de referință, a operat 31% dintre toate zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău. Pe locul doi se află compania HiSky cu 22%.

Cele mai punctuale trei companii la aterizare au fost: Turkish Airlines, TAROM și LOT Polish Airlines (tabelul 1). Pe de altă parte, cele mai punctuale trei companii la decolare au fost: TAROM, Fly One și HiSky (tabelul 2).

[1] Din analiză au fost excluse companiile aeriene care nu au acumulat o pondere de 2% din zborurile efectuate.

[1] Calculele autorului în baza datelor de pe pagina aeroportului internațional Chișinău

Politica Cookie, Confidențialitate

Acest site foloseste cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai mult

Accept