Cerere de oferte pentru furnizarea de servicii de consultanță: Consultant internațional pentru efectuarea analizei funcționale a Procuraturii Generale a Republicii Moldova și sprijinirea implementării recomandărilor de politici rezultate

13 November 2023

Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) lansează un apel de exprimare a interesului unui consultant internațional care să efectueze Analiza funcțională a Procuraturii Generale (PG) a Republicii Moldova și să sprijine implementarea recomandărilor de politici rezultate, în cadrul Proiectului  “Asigurarea integrității, eficienței și independenței sistemului de justiție din Republica Moldova – #Justice4Moldova”, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Fundația Soros Moldova, implementat de IPRE în parteneriat cu IWPR.

Obiectivul general al proiectului este de a contribui la creșterea rolului societății civile și mass-media în susținerea independenței, integrității, eficienței și responsabilității sistemului de justiție din Republica Moldova.

Obiective specifice:

  1. Consolidarea capacității societății civile și a experților în politici de a avansa punerea în aplicare a politicilor din sectorul justiției într-un mod transparent și responsabil, în conformitate cu standardele europene privind statul de drept și drepturile omului și cu Acordul de asociere.
  2. Creșterea independenței, integrității și eficienței actorilor din domeniul justiției și al combaterii corupției prin controlul și sprijinul societății civile, al politicilor și al organizațiilor mass-media.

Scopul serviciilor:

Efectuarea unei analize funcționale a Procuraturii Generale (PG) a Republicii Moldova în vederea identificării lacunelor și necesităților organizaționale și funcționale; formulează și contribuie la punerea în aplicare a recomandărilor de politici pentru a spori eficiența și a consolida capacitățile PG de a-și îndeplini rolul și competențele, astfel cum sunt prevăzute la articolul 8 din Legea 3/2016 privind Ministerul Public.

Una dintre întrebările cheie de cercetare ale analizei funcționale ar fi evaluarea specifică a funcțiilor pe care PG ar trebui să continue să le exercite și care funcții ar fi mai bine îndeplinite în afara PG. De asemenea, în consecință, analiza ar evalua, de asemenea, în mod specific numărul de procurori și alți membri ai personalului de care PG are nevoie efectiv pentru a-și îndeplini funcțiile actuale și, eventual, funcțiile revizuite propuse ca urmare a analizei. Constatările și recomandările de politici ale analizei funcționale vor fi supuse discuțiilor și procesului de validare cu părțile interesate naționale și internaționale. Consultantul internațional va sprijini ulterior implementarea recomandărilor de politici rezultate.

Consultantul internațional selectat va furniza următoarele livrabile:

  • Metodologie, inclusiv întrebări cheie de cercetare, chestionar pentru interviurile structurate și structura raportului de analiză funcțională;
  • Contribuirea la chestionarele focus grupurilor care vor fi realizate cu procurorii și alți actori ai justiției de către IPRE cu sprijinul companiei sociologice;
  • Proiect de raport de analiză funcțională, inclusiv concluzii și recomandări de politici;
  • Prezentarea proiectului de Raport în cadrul consultărilor/validării reuniunii multipartite pentru colectarea feedback-ului;
  • Raportul final de analiză funcțională, inclusiv concluziile finale și recomandările;
  • Prezentarea raportului de analiză funcțională în cadrul unui eveniment public în Chișinău, Moldova (sau on-line), inclusiv o prezentare PPT;
  • Sprijinirea punerii în aplicare a cel puțin 25 % din recomandările de politică ale raportului, care abordează nevoile și sporește eficacitatea GPO.

Toate livrabilele sunt prezentate în limba engleză. Raportul final, precum și alte documente pregătite în cadrul misiunii, trebuie să dovedească o înaltă calitate și expertiză.

Durata misiunii de întocmire a Raportului de analiză funcțională nu depășește 30 de zile lucrătoare, iar pentru sprijinul experților în implementarea recomandărilor de politici nu depășește 20 de zile lucrătoare. Durata totală a misiunii nu poate depăși 50 de zile lucrătoare pentru perioada decembrie 2023 – februarie 2026.

Consultantul este așteptat să lucreze în Moldova cel puțin 7 zile lucrătoare în timpul misiunii privind analiza funcțională și prezentarea Raportului final și cel puțin 5 zile în timpul celei de-a doua faze a misiunii pentru suportul pentru implementarea recomandărilor de politici. Pentru restul activităților, consultantul meu oferă servicii la distanță / online.

Pe întreaga durată a misiunii, costurile pentru până la 3 călătorii internaționale și cazarea consultantului vor fi acoperite de proiect.

Criterii de eligibilitate pentru consultant:

Consultantul trebuie să îndeplinească următoarele profiluri și calificări minime:

  • Experiență dovedită în efectuarea de analize sau evaluări similare ale unei complexități comparabile a serviciilor de urmărire penală din țările din Europa de Sud-Est și de Est în ultimii 5 ani;
  • Experiență dovedită de lucru cu sau în cadrul procuraturii din țările din Europa de Sud-Est și de Est timp de cel puțin 5 ani;
  • Buna cunoaștere a sistemelor justiției și statului de drept din Republica Moldova;
  • Buna cunoaștere a sistemului procuraturii din Republica Moldova și din alte țări din țările Europei de Sud-Est și de Est.
  • Excelente abilități analitice, de scriere, raportare și comunicare;
  • Competență în limba engleză. Cunoașterea limbii române și/sau ruse constituie un avantaj.
  • Disponibilitatea consultantului pentru până la 50 de zile lucrătoare pentru perioada decembrie 2023 – februarie 2026.

Depunerea ofertelor

Ofertele pot fi depuse de candidați individuali și/sau persoane juridice.

Ofertele tehnice și financiare însoțite de o scrisoare de intenție/e-mail prin care se exprimă interesul pentru poziție vor fi trimise prin e-mail  la [email protected] până  la data de 13 decembrie 2023, ora 23.59 CEST, care va cuprinde:

  1. Oferta tehnică:
  2. Curriculum vitae al candidatului sau/și pentru persoanele juridice o copie a certificatului de înscriere/extrasului pentru persoanele juridice;
  3. O prezentare generală a metodologiei (abordării) avute în vedere , împreună cu planul de acțiune propus pentru principalele rezultate preconizate în termenul propus.
  4. Oferta financiară: Oferta financiară va fi depusă în EUR cu defalcarea costurilor (taxa de consultanță pe număr de zile lucrătoare anticipate). Costul va fi furnizat în sumă netă și TVA 0%.

Informații detaliate privind principalele sarcini, procesul de aplicare și criteriile de evaluare pot fi găsite în Termenii de referință disponibili AICI.

Întrebările de clarificare și solicitările de informații suplimentare pot fi trimise prin e-mail doamnei Ecaterina Popșoi, manager de proiect la: [email protected] până la data de 13 decembrie 2023, ora 23.59 CEST.

Politica Cookie, Confidențialitate

Acest site foloseste cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai mult

Accept