Notă Analitică Nr. 3/2023 – DE CE BRANDURILE INTERNAȚIONALE NU VIN ÎN MOLDOVA?

31 October 2023

Autor: Elena Bolocan, coordonatoare de proiecte din cadrul Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE).

Din 2014, relațiile bilaterale dintre Uniunea Europeană și Republica Moldova se bazează pe Acordul de asociere UE-Moldova. Acest acord include o Zonă de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător și reprezintă drumul pentru integrarea politică și economică cu Uniunea Europeană. O etapă importantă în această evoluție a avut loc pe 23 iunie 2022, când Consiliul European i-a acordat Moldovei statutul de țară candidată la UE, deschizând un nou capitol strategic în dezvoltarea țării.

Cu toate că procesul de integrare economică a țării în UE înregistrează progrese, mai există un șir de provocări care trebuie abordate. Această analiză se concentrează pe un subiect de interes pentru cetățeni, care reprezintă o provocare economică, și anume accesul limitat al consumatorilor la brandurile internaționale de îmbrăcăminte în Republica Moldova.

Absența unor branduri internaționale, precum ZARA și H&M, limitează opțiunile consumatorilor care-și doresc produse de calitate și la prețuri accesibile, afectând, totodată, dezvoltarea economică a țării, în contextul în care consumatorii se orientează către piețele din țările vecine, cum ar fi România.

 

Fullscreen Mode
Politica Cookie, Confidențialitate

Acest site foloseste cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai mult

Accept