Din 2020, pe patru străzi din Chişinău ar putea apărea benzi dedicate exclusiv transportului public /// TVR Moldova

Schimbări importante în traficul din Chişinău. De anul viitor, pe patru străzi din capitala Republicii Moldova ar putea apărea benzi dedicate transportului public. Pentru asta nu e nevoie de mulţi bani, ci de voinţă din partea autorităţilor locale, spune viceprimarul Victor Chironda.

Şoferii par a fi de acord cu această măsură şi spun, chiar, că ar fi dispuşi să îşi lase mai des maşinile acasă, dacă transportul în comun va funcţiona bine.

Din primăvara viitoare, pe Bulevardul Ştefan Cel Mare vom avea două benzi pe care vor circula autobuzele şi troleibuzele. Asta ar înseamna că transportul public se va deplasa în ambele direcţii cu câteva minute mai repede. Astfel nu vor mai fi ambuteiaje. Iar conducătorii de automobile vor avea interzis pe aceste benzi.

Pentru început, Institutul pentru Politici şi Reforme Europene le propune autorităţilor municipale să creeze benzi pentru transportul public pe patru străzi din Chişinau – bulevardul Ştefan Cel Mare, Puşkin, Bodoni şi Grigore Vieru. Astfel, dacă nu vor mai fi blocaţi în ambuteiaje zeci de minute, cetaţenii oraşului ar putea fi convinşi să folosească mai mult transportul în comun.

„Este nevoie de schimbarea marcajului rutier, de instalarea semnelor noi de circulaţie rutieră şi este nevoie de a monitoriza respectarea acestor schimbări”, a declarat STANISLAV GHILEŢCHI, expert IPRE

„Nu este o problemă, în mare parte este o problemă de decizie politică. Acum noi vrem să facem, am identificat şi experţi să ne ajute în acest sens, o să stabilim în buget o linie de finanţare”, a spus VICTOR CHIRONDA, viceprimar pe probleme de urbanism

Conducătorii auto spun că aşteaptă să vadă cum va funcţiona acest proiect.

„Nu este exclus că  la etapa iniţială va crea un disconfort pe aceste sectoare de drum, ambuteiaje să devină şi mai mari”, a precizat STANISLAV GHILEŢCHI

În anii următori, microbuzele ar putea să dispară, treptat, de pe străzile Chişinăului. Viceprimarul Victor Chironda spune că proprietarii maxi-taxi-urilor renunţă la tot mai multe rute pentru că nu reusesc să îşi acopere costurile din preţul biletelor.

Şi pentru această problemă autorităţile locale trebuie să găsească soluţii. Una dintre ele ar fi înlocuirea microbuzelor cu autobuze, mai spune Victor Chironda.