7 servicii publice ale municipiului Bălţi care necesită a fi îmbunătăţite

26 November 2015

„Rolul APL în crearea şi gestionarea serviciilor publice locale”, dar şi „rezultatele rapoartelor de audit privind activitatea întreprinderilor municipale din Bălţi” au fost subiectele abordate ieri, 25 noiembrie, în cadrul dezbaterilor publice „Calitatea serviciilor publice în municipiul Bălţi”, organizate de IPRE. La evenimentul au participat peste 40 persoane: lideri ONG, mass-media locală, consilieri municipali, reprezentanţi ai Primăriei Bălţi, reprezentanţi ai partidelor politice, profesori universitari, tineri, cetăţeni.

În prima parte a evenimentului au fost prezentate modalităţile de organizare şi funcţionare a serviciilor publice, precum şi noţiunile de management al calităţii serviciilor publice locale. Ambele prezentări au avut scopul de a crea o temelie pentru următorul subiect al agendei dezbaterilor şi anume rezultatele rapoartelor de audit privind activitatea întreprinderilor municipale din Bălţi. Astfel, rapoartele de audit realizate în urma verificărilor a trei întreprinderi municipale, demonstrează abateri grave şi încălcări ale legislaţiei, raportate atât la managementul administrativ, cât şi la gestionarea resurselor financiare, inclusiv a celor provenite din bugetul local. Subiectul a fost prezentat de către Vlad Ghiţu, consilier municipal.

Participanții s-au implicat activ în discuţii şi dezbateri, fapt ce demonstrează un interes sporit cât pentru subiectul discutat, atât şi pentru posibilitatea creată de a participa la astfel de evenimente ce oferă platformă liberă de exprimare şi atitudine.

Totodată, participanţii au fost antrenaţi şi într-un exerciţiu practic, în care 7 ateliere de lucru au identificat propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii a 7 servicii publice prestate în municipiul Bălţi şi anume:
1.    Serviciul public de aprovizionare cu apă potabilă;
2.    Serviciul public de canalizare şi epurare;
3.    Serviciul de transport public;
4.    Serviciul public de salubrizare;
5.    Serviciul public pieţele municipale;
6.    Serviciul public de amenajare a spaţiului locativ;
7.    Serviciile administrative ale APL.

Propunerile de îmbunătăţire ale serviciilor publice menţionate vor fi sistematizate şi structurate pentru a fi prezentate ulterior pentru APL mun. Bălţi.

La final, participanții la eveniment au menţionat importanţa unor astfel de activităţi în municipiul Bălţi, precum şi necesitatea unei periodicităţi sporite a acestora, unde vor fi discutate noi subiecte ce vizează diverse probleme societale atât locale, cât şi de naţionale.

 

Politica Cookie, Confidențialitate

Acest site foloseste cookie-uri. Navigând în continuare, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai mult

Accept